top of page
  • Twitter
  • Instagram

La Generalitat impulsarà la millora de l'Eix Pirinenc N-260

Redacció Pallars Diari

2/12/25

L'actuació de la variant de Perves, la primera licitació a l'horitzó.

La Generalitat de Catalunya utilitzarà les noves encomanes de gestió acordades amb l'Estat per accelerar les obres de millora en l'Eix Pirinenc (N-260). Aquest projecte forma part d'una col·laboració global que mobilitza 1.130 milions d'euros i permetrà al Govern català redactar estudis i executar directament les obres, que seran finançades íntegrament pel Govern central.


El Departament de Territori ja s'ha dotat de l'estructura necessària per executar la política d'infraestructures al territori. De fet, la primera actuació que s'impulsarà serà la licitació de l'estudi informatiu de la variant de Perves. Aquesta obra, llargament reclamada per veïns i administracions, ha de permetre millorar significativament la connexió per carretera entre Xerallo i el Pont de Suert, facilitant la mobilitat entre l'Alta Ribagorça i el Pallars.


L'objectiu és que les primeres obres d'aquesta col·laboració puguin iniciar-se a partir de l'any 2026.

Últimes notícies

19/6/26

Els Bombers reforcen el Pirineu davant l’amenaça de grans incendis simultanis aquest estiu

L'emergència climàtica i l'estrès hídric de la vegetació posen en alerta la regió amb la massa forestal més extensa i inaccessible de Catalunya.

17/6/26

Els Mossos investiguen la mort d'un parapentista de 63 anys a Tremp

Els serveis d'emergència van localitzar la víctima a la zona de Palau de Noguera, però no van poder salvar-li la vida.

17/6/26

La Pobla de Segur es prepara per a la tradicional baixada de falles

La celebració, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, tornarà a omplir els carrers de foc i tradició popular.

bottom of page