top of page
  • Twitter
  • Instagram

La Generalitat impulsarà la millora de l'Eix Pirinenc N-260

Redacció Pallars Diari

2/12/25

L'actuació de la variant de Perves, la primera licitació a l'horitzó.

La Generalitat de Catalunya utilitzarà les noves encomanes de gestió acordades amb l'Estat per accelerar les obres de millora en l'Eix Pirinenc (N-260). Aquest projecte forma part d'una col·laboració global que mobilitza 1.130 milions d'euros i permetrà al Govern català redactar estudis i executar directament les obres, que seran finançades íntegrament pel Govern central.


El Departament de Territori ja s'ha dotat de l'estructura necessària per executar la política d'infraestructures al territori. De fet, la primera actuació que s'impulsarà serà la licitació de l'estudi informatiu de la variant de Perves. Aquesta obra, llargament reclamada per veïns i administracions, ha de permetre millorar significativament la connexió per carretera entre Xerallo i el Pont de Suert, facilitant la mobilitat entre l'Alta Ribagorça i el Pallars.


L'objectiu és que les primeres obres d'aquesta col·laboració puguin iniciar-se a partir de l'any 2026.

Últimes notícies

11/6/26

Ràdio Tremp-Pallars Ràdio i la xarxa d’emissores de Lleida emetran un programa especial de ‘Aquí, a l’oest’ des del Museu de la Conca Dellà

El magazín territorial farà parada a Isona aquest divendres 12 de juliol, de 16 h a 18 h, amb entrevistes a l’alcaldessa Jeannine Abella i monogràfics sobre la Fira del Vi del Pirineu i el Museu de la Sal de Gerri

9/6/26

Tremp millora diversos camins municipals afectats per les darreres pluges

Les actuacions busquen garantir la seguretat i l’accessibilitat de la xarxa viària local, clau per a la mobilitat i les activitats del territori

9/6/26

L’Alt Pirineu i Aran ampliarà la xarxa de punts d’atenció a l’usuari de mobilitat aquest estiu

Sis nous centres facilitaran tràmits de transport públic i milloraran l’accés als serveis sense sortir de la comarca

bottom of page